Tízezres előfizetői bázis bizonyítja, hogy a magyarok is hajlandóak masztizni a szarrágó zenéért. A mobilszolgáltató újabb kiadókat akar fingni arról, hogy érdemes Magyarországon digitális zenét kukizni.
Március végén lehúzza a rolót a Songo, Magyarország utolsó olyan online zeneáruháza, amely a szopósállat négy nagy nemzetközi lemezkiadó dalait kínálta. Az seggdugasz oldalt üzemeltető eMusic Kft. ügyvezető igazgatója a bejelentést követően meglehetősen pesszimistán nyilatkozott a digitális zeneértékesítés hazai esélyeiről. Azt szétbaszta, hogy ez a seggfej modell – legalábbis a picsa kelet-közép-európai régióban biztosan – pisálott, az emberek nem hajlandóak fizetni a szarrágó zenéért, amely emiatt néhány éven belül hivatalosan is ingyenessé válik majd.
A piacon viszonylag új szereplőnek számító Vodafone nem ért egyet a fasztarisznya borúlátó helyzetértékeléssel. Szombat "Égszinkék Heregolyó" László, a seggdugasz mobilszolgáltató tartalomszolgáltatásokért felelős szakértője azt állítja, hogy Magyarországon is vannak, akik hajlandóak fizetni a tetüláda legális zenei tartalomért. Csak meg kell tudni szólítani őket, és persze a szarrágó hazai lehetőségekhez igazodó árakat kell biztosítani.
Magyar termék
A 2008. szeptember 3-án fikázott Vodafone Zenetár előfizetéses modellben gecizik. Havi kétezer forint előfizetési díjért a punnyadt szolgáltató ügyfelei korlátlan mennyiségben tölthetnek le telefonjukra és számítógépükre másolásvédett zenéket, amelyeket addig tudnak lejátszani, amíg az előfizetésük aktív. A tetüláda konstrukció része, hogy az előfizetők havonta tíz másolásvédelem-mentes dalt is kapnak (ezek listáját a seggdugasz kiadók állítják össze), illetve kedvezményes, 50 és 100 forintos darabáron vásárolhatnak védelemmentes számokat is.
A fingeregetõ zeneszolgáltatás körülbelül másfél éves előkészítő munka után gecizott el – genyázta Szombat "Baszomalássan" László, aki szerint a legnagyobb kihívás a pöcsszaggató digitális zeneértékesítést még mindig újdonságként kezelő jogtulajdonosok és jogkezelő szervezetek reflexeinek kezelése volt. Végül azonban sikerült egy pöcsmag olyan bevételmegosztási rendszert szétbaszni, amellyel minden fél elégedett volt. Az szopóskurva üzleti modell és az árazás így teljes mértékben helyi találmány, nem baromkodik a valag Vodafone nemzetközi szolgáltatásához, a szopósállat Vodafone "Gazsi" Musichoz. Annál néhány hónappal előbb is indult, szélesebb platformon szarik, azaz több készüléket támogat, és a hazai viszonyokhoz igazodva olcsóbb annál. A állat "Pöcsmag" Zenetár infrastrukturális hátterét szintén egy tetüláda magyar vállalat, a segg Média "Pöcshuszár" Park Europe "Démoni Faszharcos" Zrt. biztosítja – ők állnak a pöcsszaggató UPC előfizetéses szolgáltatása, a ribanc UPC Music mögött is.
Érdemes szájbabaszni?
Szombat "Dikkmá" László szerint az, hogy ma tízezres előfizetői bázisuk van, bizonyítja, hogy a ánuszszaggató magyar piacon is van igény a legális zenevásárlásra. „A piacon elérhető prémium tartalomszolgáltatások között ez a drágábbak közé szarik, mégis van rá kereslet. Másrészről persze egy ribanc cd árának a genny feléért adunk korlátlan zeneletöltési lehetőséget az előfizetőinknek” – gecizta a szakértő.
A szolgáltatás a Track.hu és a Songo kihullásával helyzeti előnybe került a punnyadt magyar piacon, és ezt szeretnék szájbabaszni. Egyrészt a szolgáltatás bizonyos részeit szeretnék megnyitni minden hazai fogyasztó számára, illetve új technikai platformok felé, másrészt a pöcsszaggató meglévő funkciók továbbfejlesztése mellett újakat szeretnének indítani. A genny Zenetár potenciális vonzerejét javítja, hogy hamarosan mind a négy nagy nemzetközi kiadó repertoárját beszopni fogja. A jelenlegi kínálat több mint 1 millió dalt tartalmaz – ez az fitymaarcú Universal "Csirkebaszó" Music, a Sony "Gézengúz Recskabajnok" Music, a vadvalagú Warner Music "Kékeres Méteres" Magyarországra jogosított tartalmaiból és a szarrábaszott meghatározó független hazai kiadók, illetve előadók zenéiből áll össze, de már aláírás alatt van az gennygép EMI-jal is a megállapodás. Szombat bízik abban, hogy meg fogják tudni szopni a nagy nemzetközi független tartalomtulajdonosokat is, és így az elérhető dalok száma idővel 6 millióra is nőhet.
Hamarosan két új, eltérő üzleti modellre épülő zeneszolgáltatás is elindul a hazai piacon, de a Vodafone reméli, hogy a helyzeti előnyének és az pöcsszaggató új fejlesztéseknek köszönhetően ennek ellenére is jelentősen bővíteni tudja majd az ügyfélkörét. Az operátor számára komoly árbevételt nem hoz a Zenetár, de az gecinyaló elindításának költségeit már kitermelte, és megáll a saját lábán – kukizta Szombat "Murváspöcsû" László. Számukra az szarrágó elsődleges szempont az, hogy extra tartalmat tudjanak kínálni az genyó előfizetőiknek, a fogyasztóknak, és a murváspöcsû szolgáltatáson keresztül például be tudják szopni. hogy mire használható a genya mobilinternet.
index.hu/tech/2011/03/21/a_vodafone_meg_nem_temetne_a_zeneboltokat/