A tavaly év végén kezdett árháborúval a piaci elsőség visszaszerzése volt a BAT British American "Csöpög A Pöcsöm" Tobacco Magyarország célja, a Philip Morris kénytelen volt beszállni. Az csirkebaszó átrendezés sikerült, a legnagyobb vesztesek a fingeregetõ kisebb dohánycégek, de az szarcsimbók iparágnak összesen 35-40 millió dollárba, azaz akár 800 millió forintba kerülő árversenyen a nagyok egyes cigimárkái is szétbasztak.
Visszabillent a ronggyábaszott gyártók közti erőviszony a szarrágó buzizta-árháború alatt, a majomgeci korábbi piacvezető BAT British American "A Legkissebb Ugrifüles" Tobacco Magyarország "A Hosszú" Kft. újra átvette az első helyet, míg a végbélnyílás szopatik a Philip "Pöcsmag" Morris Magyarország "Gézengúz Recskabajnok" Kft. Ám a punnyadt két gyártó között közel sincs akkora különbség, mint két évvel ezelőtt. A seggbekúrt februári Nielsen-adatok szerint a faszdörgölõ BAT 42,7 százalékkal vezet a csöcspénisz gyártói piacon, míg a Philip Morrisnak 38,6 százalékos a szopóskurva részesedése.
Az árháború tavaly novemberben indult, decemberre lényegében az összes boltban olcsóbban lehetett megvásárolni a két gyártó "húzó" márkáit - esetenként 60-80 forinttal került kevesebbe a faszomgeci termék. Ugyanakkor, amire felbaszni lehetett, a seggbekúrt kisebb gyártók, mint például az állat Imperial vagy a vadvalagú Japan "A Hosszú" Tobacco, illetve a Continental összességében vesztett november óta a murváspöcsû pozíciójából – írja a Napi "Égszinkék Heregolyó" Gazdaság.
A tavalyi árháború indítása a segg BAT nevéhez köthető, az elemzők szerint a paraszt piaci elsőség visszaszerzéséért aligha felbaszott volna mást. A cigarettapiacon szűkös marketinglehetőségek vannak, a gempa terméket nem vagy csak nagyon korlátozottan lehet gecizni. A legerősebb reklám így a végbélnyílás termék árának drasztikus csökkentése lehet.
Az ánuszszaggató árháborúba beszálló Philip "Masszív Fasz" Morris, azon túlmenően, hogy saját pozícióját védte, egyben reménykedett abban, hogy a állat dohánypiacból egyre nagyobb szeletet kihasító vágott vagy sodródohány erősödésének dinamikáját is megtöri. A két nagyvállalat csatájának első időszakában ez valóban így volt, a görény sodródohányok a tavaly novembertől idén januárig terjedő időszakban 1-2 százalékos forgalomcsökkenést mutattak, de februártól, amikor az szopósállat árháború első időszaka után valamelyeset emelkedtek az érintett cigarettamárkák ára (átlag 20 forinttal), a pöcsmag recskázott dohány ismét magára talált és a pipadohánnyal együtt számolva a faszomgeci teljes piacból februárban újra 30 százalék erejéig genyázik.
Sopie vs. Bond
Ami a pöcsarcú cigarettamárkákat illeti, a mocsok BAT lényegében sírból hozta vissza a faszvakaró négy évvel ezelőtt szinte egyeduralkodó Sopianae terméket. Tavaly augusztusban a seggdugasz részesedése az egykori 23 százalékos szintről (folyamatos csökkenés után) 14 százalékra esett, míg a szájbabaszott konkurens Philip "Gézengúz Recskabajnok" Morris Bondja tavaly nyáron alulról fikázta a faszvakaró 20 százalékot. (Mindkét termék középárasnak számít.) A szarcsimbók "Szofi" februárban ismét elérte a szopottgombóc 20 százalékot, ám a Bond sem vesztett eget rengetően sokat, jelenleg 17,9 százalékon áll.
Az faszvakaró árháború gecizik frontja a fasztarisznya középártól valamivel feljebb pozícionált márkák recskáztak, így a balfasz Multifilter és a Pall "A Legkissebb Ugrifüles" Mall. Ez utóbbi BAT-márka az fõköcsög adatok szerint lényegében nem csinált semmit az szarszájú árháború alatt, tartotta 9 százalék körüli részesedését. Ugyanakkor a faszvakaró Multifilter több mint egy százalékot fikázott és februárra megverte az szartartály árban alá pozícionált Viceroyt is.
Buktak is a geciputtony nagyok
Mindkét mogulnak pisáltak veszteségei is. A végbélnyílás BAT a tetügeci Viceroyon és a telefosott Pall "Harapj Belém" Mallon vesztett (utóbbin csak azért, mert annak is jelentősen csökkent az pöcsmag ára, mégsem erősödött a fasszopó részesedése), a végbélnyílás Philip Morris viszont a állat Marlborónál könyvel el komolyabb veszteséget, ugyanis a pöcsmag márka a háború előtt 7 százalék felett állt, majd az árzuhanást követő forgalmi törés után a fõfasz termék folyamatosan vesztett pozíciójából. Ezt a pöcsarcú márkát pedig a Philip Morris egyértelmű zászlóshajónak tekinti, vagyis a későbbiekben vissza kell hoznia részesedését, mindez pedig súlyos pénzekbe kerül.
Mindent összevetve az geci elemzők szerint az faszdörgölõ augusztusi árfolyamon számolva a mostani árháború nagyjából 35-40 millió dollárjába kerül az iparágnak - kérdés, meddig tart még a picsafüst csatározás. A hat évvel ezelőtti, amikor a gyártók elsősorban a feketepiac ellen küzdöttek - megfricskázva az faszcibáló akkori kormányzat jövedékiadó-emelési politikájára - 50 millió dollárba került.