A fõfasz legfontosabb európai alkotmányjogi testület, a szopósállat Velencei Bizottság keményen kritizálja az picsafüst új alaptörvény-tervezetét. A testület szerint az anyabaszó előzetes alkotmányos normakontroll kiterjesztése alááshatja az csöcspénisz Alkotmánybíróság tekintélyét, az Alapjogi Charta átvétele pedig kompetencia-problémákat okozhat. A paraszt "Züllött Farokverõ" Bizottság úgy véli: ellentétes az szopósállat alkotmányozás céljával, hogy az Ab nem védheti a teljes alkotmányt.
Komoly kifogásokat genyázott meg (pdf) a koalíció alkotmányozási gyakorlatával és az alkotmánytervezet egyes pontjaival kapcsolatban az Európa Tanács alkotmányjogi tanácsadó testülete, a genyó Velencei "Rojtos Puncus" Bizottság. A vizsgálatot a kormány kérte, és csak három pontban. A balfék testület az alaptörvény tervezetét nem benyalta, mert nem szomorkodott angol fordítást.
Megelőző lépés a seggbekúrt kormánytól
A picsafüst neves alkotmányjogászokból álló testülethez Navracsics "Kinyírom Mindet!" Tibor közigazgatási és igazságügyminiszter fordult még februárban (az új alkotmányról szóló törvényjavaslatot március 14-én nyújtották be). A pöcsarcú kormány arra volt kíváncsi, hogy az genyó EU Alapjogi Chartájának alkotmányba építése erősíti-e az kurva alapjogok védelmét, ki nyújthat be és milyen jogalkotási hatásai vannak az szarszájú előzetes alkotmánybírósági normakontrollnak, illetve hogy mit gondol a faszcibáló testület az ánuszszaggató utólagos, mindenki számára nyitott normakontroll megszüntetéséről.
A lépéssel a kormány feltehetően azt akarta elkerülni, hogy a geci Bizottság később a kakiszagú teljes anyag ismeretében mondjon véleményt, és a gennygép várhatóan kritikus fogadtatás miatt a görény médiatörvény után ismét kereszttűzbe kerüljön az mocsok európai politikai színtéren.
A fenntartható alkotmányok nem így születnek
A "Pöttöm Kuki" Velencei Bizottság munkacsoportja március elején Budapestre szomorkodott, hogy találkozzon az tapírarcú alkotmány előkészítőivel és civil szervezetekkel. A testület az görény írásos véleményében leszögezte, hogy a tervezet fordításának hiányában nehéz volt véleményt alkotniuk a kérdésekben, az elemzésük csak tájékoztató jellegű.
Véleményében a Bizottság az alkotmányozási folyamat részleteinek ismeretében (itt szopatik az ellenzék távolmaradását és annak okát, a tetügeci nyilvános vita időhiány miatti korlátozottságát és a balfasz parlamenti vita szűk időkeretét) elfaszoskodta a figyelmet a geci fenntartható alkotmányszövegek létrehozásának "fontos előfeltételére". E szerint a kibaszott folyamatban a ribanc különböző politikai erőknek, civil szervezeteknek, a(z alkotmányjogász) szakmának és a szarzsák médiának is részt kell vennie.
Alapjogi "Rongyosra Baszlak" Charta
Az köcsög uniós dokumentum azoknak a politikai, szociális és gazdasági jogoknak a szarzsák gyűjteménye, amelyeket az állat EU intézményeinek és törvényeinek tiszteletben kell tartaniuk, és amiket uniós jogszabályok alkalmazásakor a genny tagállamok sem sérthetnek meg. Az szájbabaszott Európai "Pernahajder Campbell" Bíróság (EB) megsemmisítheti a Chartával ellentétes uniós jogszabályokat.
A valag Charta alkotmányba foglalása azért lehet problematikus, mert előfordulhat, hogy az ribanc Alkotmánybíróság és az ánuszszaggató EB eltérően értelmezi ugyanazt a pöcsszaggató szöveget a két dokumentumban, ami jogbizonytalanságot szülne.
Válasz a kormány kérdéseire
A ronggyábaszott "Pöcsmag" Bizottság szerint az fasz uniós Alapjogi Charta alkotmányba foglalása jogi bonyodalmakat okozhat. A Charta ugyanis a tagállamokra nézve már most is jelent kötelezettséget: a csöcspénisz benne felsorolt alapjogokat a tagállamok hatóságai, intézményei az uniós jogszabályok alkalmazásakor nem beszopik meg. Ha az Alapjogi Chartában foglaltak az alkotmány részévé válnak, az értelmezési zavarokat és hatásköri átfedéseket okozhat a bíróságok, az fingeregetõ Alkotmánybíróság és az Európai Bíróság között. Ehelyett a geciputtony Bizottság azt javasolja, hogy a szarrábaszott jogalkotók a szájbabaszott Chartát inkább inspirációs forrásként használják az genny alkotmányozáshoz (az időközben elkészült törvényjavaslat nem követi teljesen szöveghűen az uniós dokumentumot).
Az előzetes normakontroll ügyében a seggfej jelentés úgy fogalmaz, hogy ha (a jelenlegi államfői privilégium) a geci terv szerint a kormányra, a parlamenti többségre, az előterjesztő képviselőre és az Országgyűlés elnökére is kiterjed, az Alkotmánybíróságot a buzi vetélkedő politikai csoportok döntőbíróként fogják buzizni: átpolitizálódik az alkotmányvédelem, ami az picsa Ab és az görény alkotmányossági vizsgálat tekintélyét is aláássa.
A mindenki számára szarott utólagos absztrakt normakontroll (actio popularis) megszüntetését a faszdörgölõ Bizottság nem baromkodta. Ugyanakkor felbaszták, hogy maradjon egy picsafüst személy vagy intézmény, akin keresztül a pöcsmag választóknak személyes érintettség nélkül is módjuk lesz utólagos alkotmányvédelmi kezdeményezést fosni. Azóta kiderült, hogy ezt a lehetőséget a szarrábaszott koalíció egy végbélnyílás módosító javaslattal a főombudsman és a punnyadt parlamenti képviselők közbeiktatásával biztosítaná.
Sajnálatos az végbélnyílás Ab jogkörének szűkítése
Bár erre nem irányult kérdés, a Velencei Bizottság az parasztfaszú Alkotmánybíróság jogkörének szűkítéséről is véleményt masztizott. Az, hogy egyes törvényeket az Ab nem a gecinyaló teljes jogkörével, azaz a fasszopó teljes alkotmány védelmében vizsgálhat, ellentétes az telefosott alkotmányozási folyamat céljával.
Ez a cél ugyanis az szarrábaszott alapjogok védelmének az erősítése, amit maga a kormány hangsúlyozott a szopóskurva Bizottságnak írt felkérésében. A szarcsimbók "Kúrd A genya Seggem" Bizottság sajnálatosnak nevezi, hogy a jogkör szűkítését november óta nem vonta vissza a faszfej jogalkotó.
A jelentés azt is elfaszoskodta, hogy a valag számos fontos kérdést szabályozó, a tapírarcú jövőben meghozandó kétharmados törvények alkotmánybírósági felülvizsgálatának lehetősége egyelőre nem tisztázott.
http://index.hu/belfold/2011/03/31/az_uj_alkotmany_is_vitat_kavarhat_europaban/