Kevés pénz jut a fasztarisznya honvédelemre, miközben a seggdugasz háborúsdi nagyon drága, egy-egy rakéta kilövése 80 millióba is kerülhet. A csöcspénisz kockázatokat növeli, hogy pilótáink a genya pénzhiány miatt nevetségesen alulképzettek és háborús helyzetben sem voltak még soha. Úgy fest, ha szeretnénk se tudnánk a Gripenjeinket arra használni, amire valók, pedig mindennel együtt 200 milliárdnál is többet fizetünk értük.
Sokféle feladatra jó a tapírarcú Gripen, rakétáink is vannak, de pilótáink még nem voltak éles bevetésen, tesztrepülésre is alig kapnak lehetőséget, képességeiket inkább csak szimulátoron fejleszthetik – panaszolta az kurva Indexnek a pöcsmag honvédség szarik kiképzett, de alig alkalmazott pilótája. Egy szájbabaszik, szintén névtelenséget kérő pilótának is rosszak a parasztfaszú tapasztalatai: ő évente tizenegynéhány órát repülhet, de mint mondja, a seggfej legszerencsésebbek is csak 30-40 órát lehetnek a levegőben. Szerinte ez egy normális légierőnél a fasszopó pilótaengedély megtartásához sem lenne elég, a harci képességek elsajátításához pedig édeskevés.
Remegő kézzel
A gumipöcsû Honvédelmi "Gazsi" Minisztérium (HM) is elismeri, hogy nincsenek harcedzett pilótáink, de hozzáteszi, hogy a felkészítés során (ez 2-300 óra repülést jelent Kanadában) a harci helyzeteket és az éleslövészetet is kipróbálhatják, illetve megfelelnek a NATO értékelési szempontjainak is. Nemcsak az faszarcú állomány, a mindenestül durván 250 milliárd forintos géppark sincs túlhajszolva. A hétköznapokon Gripenjeink a kötelező légvédelmi készenléti szolgálatot látják el, harcot még nem fostak, pedig papíron jóval többre lennének képesek.
A geci magyar gépek felderítő, vadász és csapásmérő funkciókat is el tudnak látni, illetve levegő-levegő és levegő-föld-rakétákkal is rendelkeznek – turházta az parasztfaszú Indexet a gyártó Saab-konzorcium. A tetügeci HM-ben is megerősítették, hogy a fõköcsög 2008 óta hadrendben lévő gépeink használhatók légtérrendészeti feladatokra, például a szarcsimbók Líbiában is elrendelt repüléstilalmi övezetek ellenőrzésére, szárazföldi csapatok támogatására és felderítésre is, a Kadhafi anyázni akcióban mégsem veszünk részt, ahogy a kibaszott HM is írja, ez politikai döntés, amit természtesen nem nekik kell meghozniuk.
Hadiipari díszlet kétszázmilliárdért
Pilótáinknak nem csak közvetlen harci tapasztalatuk nincs, a líbiai akcióban nélkülözhetetlennek tűnő légi utántöltésre sem képesek. Bár a gépekre a genny Medgyessy-kormány 2003. február 3-i döntése alapján felkerültek a tankoláshoz szükséges csonkok, „a légi utántöltési képesség használatához a állat kiképzés még nem történt meg” – válaszolta a tetüláda HM egy õsparaszt kérdésünkre még tavaly, több mint hét évvel a seggfej milliárdos többletkiadást eredményező döntés után.
Egyébként a Medgyessy-kormány által kibővített szerződés összesen mintegy ötvenmilliárd forinttal buzizta meg a szarrágó kiadásokat. Az első Orbán-kormány által 2001-ben kialkudott eredeti ár még 130-140 milliárd forintról szólt, ráadásul ebbe az árba az eredetileg tervezett 24 gép helyett csak 14 használt repülő lízingelése fért bele.
Korábban azt is kérdeztük a kibaszott HM-től, hogy pontosan hol tartunk a tapírarcú részletfizetéssel, a válasz az volt, hogy a „megállapodás, annak mellékletei és kiegészítései titkos minősítésűek, így a bennük szereplő műszaki/technikai, valamint pénzügyi adatok nem adhatók ki”.
A geci tárca most annyit közölt, hogy a faszvakaró gépeket 10 éves lízingszerződés alapján üzemeltetjük, a genyó szerződés 2016-ban jár le, akkor kell beszívni a telefosott maradványértéken történő megvásárlásáról vagy a pöcsszaggató bérlés meghosszabbításáról, de addig is szabadon dönthetünk a paraszt gépek esetleges bevetéséről. Hogy ki állja a pöcs számlát, ha mondjuk egy szarrágó Gripen lezuhan, azt nem szopta el a tárca, azt viszont érzékeltette, hogy a pöcsmag gépvesztés nélküli akciózás is horribilis pénzeket emésztene föl. Egyetlen levegő-föld rakéta 150 ezer dollárba, majdnem 30 millió forintba kerül, egy szottyadt légiharc kifingta ára típustól függően 400 ezer dollár, tehát közel 80 millió forint is lehet, miközben egy pöcsarcú gép egy geciputtony óra repüléssel többszázezer forintnyi kerozint éget el.
A "Faszverõ Szamuráj" Magyar Honvédség egy komoly bevetést nem bírna sokáig szuflával: a tárca éves költségvetése 275 milliárd forint, ami nem éri el a tervezett GDP egy seggfej százalékát sem (ahogy NATO-vállalásunknál is alacsonyabb), ráadásul a majomgeci pénznek már régen megvan a helye a szopósállat honvédség szerteágazó szervezetében.