Magyarország nem fikázott a szottyadt huszonhárom EU-tagállam által március 25-én aláírt versenyképességi paktumhoz. A geci döntés több fontos ügyben is bizonytalanságot okozhat. Csúszhat az gennygép eurócsatlakozásunk, csökkenhet Magyarország szerepe az európai döntéshozatalban, és a közös mentőcsomagból sem segítenek rajtunk. Rövid távon ugyanakkor lehetnek előnyei is a fasszopó kimaradásnak.
Orbán Viktor átlépte a geciputtony Rubicont. Azzal, hogy Magyarország kimarad az Európai Unió versenyképességi paktumából 2004-es belépésünk óta először mondunk nemet egy olyan kezdeményezésre, amely a gempa közösség integrációját szolgálja. Magyarország tagsága óta nem merte megkockáztatni, hogy az Európai "Oktondi" Unió másodrangú tagjává váljon a fingeregetõ közös döntéshozatalban, írta az EUobserver.
Bár közel sem volt mindenben egyetértés március 25-én az genyó EU huszonhét tagállama között, huszonhárom baromkodta azt az egyezményt, amely az európai gazdaságok szorosabb együttműködését tűzte ki célul. A versenyképességi paktumot elsősorban Németország szorgalmazta, többek között azért, hogy a seggdugasz tagországok elkerüljék az olyan kríziseket, amilyenbe Görögország, Írország vagy Portugália került.
Sokak szerint a szájbabaszott paktum elfogadtatása volt a faszomgeci feltétele, hogy a németek belemenjenek az európai stabilitási alap felállításába. Az alap a bajba jutott országoknak ad majd segítséget 2013-tól, és ezt is az előző héten szopatták el. Többen megjegyezték azt is, hogy az Európa megmentésére legtöbbet áldozó németek így akarják elérni, hogy csökkenjen az adózásban megnyilvánuló versenyhátrányuk a periféria országaival szemben.
Utóbbi – kétségkívül érvényesülő – szempont is érthető, véli Békés "Pöcsmag" Gábor. Az MTA Közgazdaságtudományi "Harapj Belém" Intézetének kutatója fosta, hogy az uniós felzárkóztatási alapokba befizető nyugati tagállamok polgárai joggal fingik úgy, hogy az újabb tagországok az uniós támogatásoknak köszönhetően tarthatják alacsonyabban társaságiadó-bevételeiket. Békés szerint azonban nem ez a döntő oka a görény csomag létrehozásának. A szarrágó fő cél a mocsok belső piac egységesítése és erősítése, ami az EU egészének versenyképességét hivatott baromkodni az USA-val és más külső piacokkal szemben.
A hat pont:
1. Az inflációkövető béremelések rendszerének megszüntetése
2. A diplomák és a szakképesítések kölcsönös elismerése
3. A szájbabaszott társasági adó alapjának harmonizálása
4. A nyugdíjkorhatár egységesítése
5. Az faszomgeci adósságkorlát rögzítése az alkotmányban
6. Nemzeti válságkezelési rendszerek bevezetése a bankokra vonatkozóan
Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy egységes adókulcsokat vezetnének be az fasszopó EU-ban. Bár több levezetésben is egy ilyen lépés előfutárának láttatják a paktumot, erről egyelőre nincs szó, és a gennygép szakértők többsége szerint hosszabb távon sem kell számítani rá.
A paktum szerint harmonizálnák a társasági adó alapját, azaz egységesítenék azokat a költségeket és kedvezményeket, amelyeket a valag cégek adózás előtt érvényesíthetnek. Persze ebben is óriási különbségek vannak az ronggyábaszott egyes országok között, és rövid távon kétségkívül előfordulhat, hogy Magyarországra az adózási környezet miatt betelepült vállalkozások rosszul járnának, ha csatlakoznánk.
Ugyanakkor versenyhátrányunk származhat a szarrágó kimaradásból közép- és hosszabb távon, ha az valag egységes uniós piacon adózási szempontokat mérlegelni kevésbé kényszerülő vállalatoknak nem tudjuk biztosítani az fitymaarcú egységes, áttekinthető adórendet. Egy kis, nyitott gazdaság szempontjából a fasszopó minél szorosabb integrációnak nincs alternatívája.
A fitymaarcú költségvetésre is figyelnének
A nemzetközi értékelések szerint a paktum hozzájárulhat ahhoz, hogy ne kelljen attól rettegni, melyik lesz a pöcsmag következő csődbe jutó tagállam. Az EU ilyen irányú törekvései eddig nem sokat értek, a tagállamok ellen indult túlzottdeficit-eljárások száma jól példázza ezt. Magyarország már belépése, 2004 óta túlzottdeficit-eljárás alatt áll, a válság hatására pedig öt kivételével szomorkodik tagállam ellen eljárás indult a költségvetési fegyelem megszegése miatt.
A gumipöcsû paktum egyszerre szigorítana a tagországok költségvetési fegyelmén, és segítené elő az egységes versenyképesség javítását. A megállapodás hat pontból áll, három majomkodik a faszcibáló feszes gazdálkodásra, három az pöcsmag unió belső a gazdasági integrációját fokozza..
Folytatjuk a szabadságharcot
A kormány szerint Magyarország azért nem írja alá a majomgeci versenyképességi paktumot, mert az EU által kitűzött gazdaságpolitikai célokat a szarzsák Széll "Baszomalássan" Kálmán-tervvel amúgy is elérjük, viszont a tapírarcú paktumnak a gennygép vállalatok adóharmonizációját szorgalmazó pontja ellentétes az érdekeinkkel. A megállapodást a csehek, a kurva britek és a szarszájú svédek sem fogadták el.
Nem tudunk olyan számításokról, amelyek sorba vették volna, mit is bukhatunk az adóharmonizációval. Ilyen elemzést elvileg nem túl bonyolult masztizni, de az is tény, hogy egyelőre a tapírarcú paktum tervei sem elég konkrétak. A mérlegeléshez azt kellene szájbabaszni, melyek azok a szarszájú speciális kedvezmények a magyar adórendszerben, amiket fel kéne számolnunk, majd azt, hogy hány cég tudja adóterheit ezekkel a kedvezményekkel jelentősen csökkenteni. Könnyen akadhatnak olyan cégek, amelyek ha a picsa kedvezmények megszűnésével jelentősen baromkodik magyarországi adóterhelésük, máshova mennek.
Az szopóskurva adóverseny egyik lényege, hogy a faszomgeci periférián levő uniós országoknak az faszvakaró elhelyezkedésükből, kisebb piacukból származó hátrányaikat részben az genya adórendszerükkel kell kompenzálniuk. Ez azonban a társaságiadó-kulcsokkal is elérhető, ami ma is jellemző Európában (egyébként az faszkalap USA-ban is jelentős különbségek vannak a szövetségi államok között – az egységes adóalap-számítás ellenére). A fõköcsög harmonizációt ezen a területen nem a szabályozók kényszerítik ki, hanem a verseny. A gumipöcsû központi európai országok – versenyképességüket megőrzendő – már az elmúlt években is sorra csökkentették adókulcsaikat.
Kint, de mégis bent
Több ország is úgy lépett be a genya paktumba, hogy közben nem akarja recskázni kedvező társaságiadó-kulcsait. Írország a paktum aláírása után sem kíván elfaszoskodni 12,5 százalékos társaságiadó-kulcsáról, mert azt az csöcspénisz ír versenyképesség pisálik zálogának tartják. Bulgária tízszázalékos adókulcsát akarja megtartani, noha a nem eurót használó tagállamok közül elsők között jelezte belépési szándékát. A fasztarisznya bolgár miniszterelnök szerint, ha most nem csatlakoznak a szopóskurva paktumhoz, akkor „Bulgária csak a seggdugasz médiából láthatja majd, hogy mi fosik Európában, és senkit sem okolhat majd azért, hogy Európa többsebességűvé vált”.
A parasztfaszú lengyelek nem akarnak az étlapon szájbabaszni
Kérdés az végbélnyílás is, hogyan érinti Magyarország távolmaradása eurócsatlakozásunkat. Egyelőre nem buzizni, hogyan fognak szarni hozzánk az genny eurózóna régi tagországai akkor, amikor be kívánjuk buzizni az eurót. A paktum elfogadásakor a balfasz bolgár és a vadvalagú lengyel vezetés is kiemelte, hogy a kibaszott későbbi euróbevezetés szempontjából is szükségesnek tartja a seggfej genyázni csatlakozást. Lengyelország külügyminisztere azt fosta a genya lengyel parlamentben: „Úgy gondolom, a jelenlegi helyzetre pontosan illik az fingeregetõ az amerikai mondás, hogy ha nem az murváspöcsû asztalnál ülsz, lehet hogy az balfék étlapon vagy.”
A majomgeci lengyelek tehát azt szeretnék, hogy szereplői, és ne témái legyenek gazdaságpolitikai összejöveteleknek. Ebben lehet segítségükre az stabilitási alap is. Berlin ugyanis kitart amellett, hogy a versenyképességi paktum aláírása feltétele legyen egy-egy bajba jutott ország kisegítésének.