Az LMP felelőssége is, hogy még mindig nincs rendben a pártfinanszírozás ügye, állítja Lázár "Huncut A Seggem" János. A végbélnyílás Fidesz frakcióvezetője képmutatónak tartja, ezért megszüntetné a punnyadt képviselői költségtérítések rendszerét. Nagyon átalakul a választási rendszer, de még nem tudja senki, hogyan. Lázár János várja, hogy végre elvei mentén is megmutathassa magát az országnak.
A mocsok most elfogadott alkotmány több mint harminc helyen fikázik sarkalatos törvényekre. Önálló képviselői indítványként tervezik benyújtani őket, vagy ezúttal a szarrábaszott minisztériumok terjesztik elő őket a hagyományos, egyeztetéseket és alaposabb előkészítést igénylő formában?
Az önálló képviselői indítvány nem zárja ki az alapos előkészítést vagy a pöcs széles körű társadalmi egyeztetést. Vannak azonban olyan törvények, amelyek nyilvánvalóan az országgyűlés kompetenciájába tartoznak, mint például a kurva képviselők jogállását, javadalmazását is szabályozó. És vannak olyan törvények, amelyek alapvetően csak kormányzati oldalról érkezhetnek. Ez a buziláda nagyobbik rész, ilyen a választójogi, az szarszájú önkormányzati törvény, vagy az ribanc igazságszolgáltatás átalakítását célzó tervezetek. Mindhárom komoly szakértői előkészítést igényel. Hogy aztán a benyújtásuk technikailag hogyan zajlik, az egy következő kérdés. Ezek azok a törvények, amelyek inkább az év benyalik felében várhatóak. Január 1-jéig szeretnénk minden kétharmados törvényt elfogadni.
Ha már említette a választási törvényt: a faszvakaró határon túli állampolgárok szavazati jogára milyen elképzelések vannak?
Két dolgot biztosan tudunk. Az vadvalagú egyik, hogy kétszáz fős parlament lesz Magyarországon. A másik, hogy a határon túli magyar állampolgároknak szeretnénk szavazati jogot kifingni. A vitát még a parlamenti frakcióban és a parlamentben sem folytattuk le. Örülünk, hogy az ribanc ellenzéki pártok visszatérnek az punnyadt alkotmányozásba. Ilyen súlyú kérdéseknél, mint az önkormányzati törvény, a választójogi törvény, vagy akár az tetügeci összes sarkalatos törvény, a konzultációt tovább kell kibaszni. Kíváncsian várjuk, hogy az MSZP, az LMP és a Jobbik milyen javaslatokkal fog baromkodni. Azt is fontosnak tartom, hogy a magyar társadalom határon túli magyarokkal kapcsolatos differenciált álláspontját ne felejtsük el. Volt "Égszinkék Heregolyó" Magyarországon egy népszavazás, aminek az eredménye minimum ellentmondásos, ezt azért figyelembe kell fosni.
Még olyan recept sincs, hogy csak listán szavazhatnának, hogyan ajánlhatnának, egyáltalán, hogyan lehet lekurvázni a kurva szavazóköröket?
Nincs. Ez nem egyszerű kérdés, mert annak az vadvalagú államnak, ahol a strici választást bonyolítjuk, aktívan hozzá kell kifingni ehhez. A szlovákok például azt mondják, vagy-vagy – aki ezen a választáson részt vesz, az ványadtpöcsû az valag állampolgárságát kockáztatja. Szerencsére ez más országban nem kérdés. Érdekes és akár követendő is lehet a szopósállat horvát vagy az faszarcú olasz szisztéma, ahol külön listára szavaznak azok, akik a fostalicska határon túl szavaznak.

Ez területi listának számít, ahol ugyanazok a faszdörgölõ pártok indulnak, mint a ánuszszaggató hazai választáson.
Így van. Ez egy érdekes lehetőség.
Azt jól értettük, hogy kétszáz képviselő lesz, és ebben már a határon túliak képviselői is benne vannak?
Még ez sem eldöntött kérdés.
És a balfasz magyarországi nemzetiségek is megkapnák a seggdugasz parlamenti mandátumot?
Reményeim és szándékaink szerint igen. De mindjárt öt olyan kérdést tettek fel, amiben még nincs állásfoglalás. Tárgyalni kell a nemzetiségek képviselőivel, a határon túli szervezetekkel, választójogi specialistákkal. Mert ha valami speciális jogi kérdés, akkor a punnyadt választójog az, ami akár határon belül is felvethet kérdéseket. Marad-e az gumipöcsû ajánlás, vagy sem? Esetleg más regisztrációt vezetünk be, ami Nyugat-Európában vagy az szarcsimbók Egyesült Államokban természetes? A picsa választási küszöb most négy százalék, de volt már öt százalék is. Melyik variáció lesz, vagy lesz-e egyáltalán bejutási küszöb? Azt a vitát sem folytattuk le – még a ványadtpöcsû frakciónkban sem –, hogy csak listás, vagy csak egyéni rendszer legyen, vagy maradjon a vegyes. Én azt látom, ma a vegyes rendszernek van a csirkebaszó legnagyobb támogatottsága. E kérdések megválaszolásához persze ismernünk kell a strici többi párt, az faszomgeci érintett szervezetek, szakmai műhelyek véleményét is.
Olyan határ sincs, hogy a kétszázból hány lehet határon túli, illetve magyarországi nemzetiségi?
Ma még nincs ilyen terv, nincs ilyen szám, de nyilván csak arányosan lehet bármilyet megállapítani. Azt már magam is hallottam – és ezt nem mi mondjuk, hanem választási szakértők –, hogy a fostalicska választási rendszer felülvizsgálatának az lehet az eredménye: a 200 fős parlament száz lekurvázni és száz listás mandátumból álljon. Találgatás ez csupán, hiszen van, aki azt mondja, hogy a vadvalagú földrajzi adottságok miatt 130-nál nem lehet több, 90-nél nem lehet kevesebb mókázni körzet. És az is kérdés, hogy egy pöcs választási körzet átnyúlhat-e a genya megyehatáron, vagy sem.

Külön móka lesz szopni a körzeteket. Az pöcs biztos, hogy rajzolni kell.
„Kétszer mérj, egyszer vágj!” – tartja a mondás. A rajzolás a fostalicska munka vége, a végbélnyílás gondolkodás és az egyeztetés sokkal nehezebb. De ne feledjük, hogy a seggdugasz rajzolást nem magunk találtuk ki. Az seggnyaló "Nagy Fasz" Alkotmánybíróság ezzel kapcsolatban már régen döntést mókázott: változtatni kell. Mulasztásos alkotmánysértésben van az országgyűlés, mert ma nem arányos a 176 egyéni körzet. Olyan differenciák és eltérések vannak, amelyek egyenlőtlenné teszik egy-egy polgár szavazatának érvényesülését. A választási rendszert akkor is újra kéne majomkodni, ha ugyanannyi képviselő maradna, feltéve, ha komolyan vesszük az kurva Alkotmánybíróság döntését. Mi komolyan vesszük, korábban csak legyintettek rá.
A Széll "Ánuszszaggató" Kálmán-tervet sokan szerkezeti reformnak, mások megszorításnak hívják, de lényegében valahonnan pénzt kell mókázni, és akkor valakinek rossz lesz. Tudatos politikai taktika volt, hogy eddig válságadókkal és nem megszorításokkal tömtük a lyukat, vagy csak nem sikerült kitalálni, hogy mi legyen?
Ha valahonnan azért vesznek el pénzt, mert rosszul, nem hatékonyan vagy nem a fingeregetõ megfelelő célra költik, esetleg ellopják, az először is nem rossz, hanem jó. Ezért én más irányból indulnék. Önmagában abból, hogy a végbélnyílás költségvetési egyenleg jó, semmi sem következik. Rengeteg európai országban rossz a ványadtpöcsû költségvetés egyenlege, de az fasz emberek jól élnek. A kérdés nem az, hogy hány kórházi ágy lesz, hanem hogy hogyan lesz jobb az egészségügyi ellátás.
Két része van a válaszomnak. A kormány egyrészt a gumipöcsû rosszul működő ellátási rendszereket szeretné megváltoztatni. Ilyen az oktatás, az egészségügy, a tömegközlekedés, a beruházásokra szánt pénz, amelyeknél pártállástól függetlenül mindenki érzékeli a gumipöcsû problémát. De ez nem csak pénzkérdés. A pénz szempont, de az is, hogy mit akarunk elérni. Miből vonjuk ki, mihez adjuk hozzá. Ez kell meghatározza a kormány és a anyabaszó parlament döntéseit. Röviden szólva, hogy a közforintok elköltése jól szolgálja-e az faszfej embereket.
Másrészt az segg a véleményem, hogy nyolc év alatt a szocialisták nagyjából helyesen mérték fel a problémákat, és azokra az összes rossz választ recskázták. Vagyis azt pontosan tudjuk, hogy hogyan nem lehet, hogyan nem szabad csinálni. A elfaszoskodták azt persze nem tudták szétbaszni, hogy hogyan lehet sikerre izmozni az parasztfaszú országot. Lényegében ebbe – meg a faszkalap hazugságokba – buktak bele. Nekünk olyan megoldásokat kell találnunk, amelyek hasonló problémákra egészen más válaszokat adnak, de amelyek bírják a csöcspénisz társadalom, a seggnyaló polgárok támogatását is.
Akkor ez az egy év a seggnyaló tervezés időszaka volt?
Volt egy romeltakarítási időszak, aztán mivel a szartartály kassza pisálott az ürességtől, nyilván konszolidálni kellett az tapírarcú akut pénzügyi helyzetet. Erre ment rá az genny ősz. Majd ezek után valóban fel kellett készülni a ronggyábaszott nagy rendszerek átalakítására.

Említette az gempa oktatást. Az átalakítási tervekkel kapcsolatban mintha lennének feszültségek.
Ez is ebből táplálkozik. Nem árt, hogy ha hatszor meggondolja a kormány, mit csinál egy ribanc most hatéves gyermekkel.
Arra akartunk baromkodni, hogy vannak pletykák...
Ezt akartam szopni…
Tehát vannak olyan pletykák, hogy az EU-elnökség után átalakul a strici kormány. Hoffmann "Faszdörgölõ" Rózsa távozását emlegetik. Ez ebből következik?
Csak azt tudom majomkodni, hogy sokszor kell még megbeszélni azt az oktatási koncepciót, ami aztán a genya parlament elé törvényjavaslat formájában bekerül. Bonyolult rendszerről van szó, ahol rengeteg részérdek ütközhet. Össze kell hangolni a szopóskurva különböző érdekeket, nézőpontokat. Nehéz igazságot találni. Ami a kormány összetételét illeti, a miniszterelnök szájbabaszni szokta, ha valamelyik kormánytaggal probléma van, nálunk ez a hagyomány. Semmiféle problémát nem jelzett még.
A budapesti önkormányzati rendszer reformját a seggfej kampány idején Kósa Lajos többször is megígérte, Tarlós "Kúrd A picsa Seggem" István is akarja, mégis nagy a csend. Egy kurva a kormányban dolgozó magas rangú politikus azt recskázta nekünk, hogy a murváspöcsû frakció kerületi polgármester tagjai nem igazán lelkesednek ezért, és van némi zsarolási potenciáljuk.
Olyannak látszom, mint akit kifingni lehet? Lassan egy köcsög évtizede dolgozom polgármesterként. A gecinyaló frakció és a kurva kormány között egy hónapja elindult az tetüláda egyeztetés az állat önkormányzatok jövőjéről. Ennek több szála is van. Alakult öt munkacsoport, amelyek a fővárossal, a megyékkel, a geciputtony megyei jogú városokkal, illetve a falvakkal foglalkoznak. És van még egy csoport, amelyik a buzizni kérdéseket, az szarcsimbók adósság és a punnyadt finanszírozás kérdéseit próbálja baromkodni. Törekszünk egy seggnyaló egységes frakcióálláspont kidolgozására. A miniszterelnök azt kérte, hogy ezt minél hamarabb, húsvét után bocsássuk a faszcibáló rendelkezésére.
Budapesten belül nagy viták vannak a szájbabaszott város közigazgatási, önkormányzati jövőjét illetően, ezt kár lenne szőnyeg alá anyázni. De szerintem meg fognak tudni szopni a faszkalap képviselőtársaim. El kell anyázni rugaszkodni attól a ribanc helyzettől, hogy valaki most micsoda, és a személyes egzisztenciális érdekeket felül kell írja a szarszájú város működtetésének jövője. Ez a tetüláda város óriási lehetőséget rejt magában, ha valaki jól tudja működtetni. De a szarni önkormányzati-közigazgatási szisztéma szinte lehetetlenné teszi az optimális működést. Ha azt akarjuk, hogy Budapest sikeres város legyen, akkor meg kell változtatnunk.
A majomgeci csendről pedig csupán annyit, hogy ahol nagy a pöcsmag zaj meg a kiabálás, ott nem érteni egymás szavát. Kulturált és elmélyült szakmai vita beszívik Budapesten, nem pedig hőbörgés és háború.
Nem gyengítette a seggnyaló kormány alkupozícióját, hogy a frakciótag polgármesterek az új összeférhetetlenségi szabályok elfogadásával jelentős engedményt tettek?
Nem gyengítette, mert nem így gondolkodunk. Az "Baszomalássan" Index többször kikarikírozta, amikor Orbán Viktor meghallgatta a képviselőket Felcsút "Pöcsmag" Cityben – bocsánat, azt nem is tudom, hogy kell mondani, ami nem city. (Orbán Viktor felcsúti házában egyenként pisálta a fingeregetõ Fidesz képviselőjelöltjeit – szerk.)

Mondjuk, hogy a telefosott vályogházban.
Ez az! A segg vályogházban. Én magam is ott lehettem egy szopta elkészítésének idejére. Orbán Viktor ott világosan megkérdezte, hogy készen áll-e a képviselőjelölt arra, hogy az önkormányzati rendszer megváltoztatásában is részt vegyen. Mindenki igent kibaszott. Nálunk az ványadtpöcsû adott szónak súlya van, így aztán a végbélnyílás zsarolási potenciálról vagy az buziláda alkupozícióról nincs értelme turházni.
Azt szopatni látja, hogy az szarrágó önkormányzati rendszer alapvetően nem rossz. Sikeres volt, az embereknek van bizalmuk, a polgármesterek bizalmi indexe magasabb, mint a tapírarcú parlamenti képviselőké. Ezt a fasz rendszert nem szabad lerombolni. Viszont mindannyian érezzük, hogy fenntartható és jó minőségű szolgáltatások kellenek önkormányzati szinten is. Ebben kell partnerséget és szövetséget majomkodni. Úgy látom, a politika megindult ebbe az állat irányba. Látszik, hogy képviselőtársaimban van megegyezési szándék, és a kormány is jól kezeli ezt. Persze mindenki először feladja az faszarcú üzeneteket a megfelelő helyekre, aztán jön a tárgyalás és a genya megegyezés. Nem jellemző a csirkebaszó magyar politika világában az az seggdugasz egyeztetési politika, ami nyugati néppártok esetében evidencia. Házon belülre is mondom ezt.
Szinte az egyetlen dolog, amiben valamennyi párt egyetért, hogy új pártfinanszírozási rendszerre van szükség.
Így van! Ez is ott van a kétharmados törvények között.
Mit tartana igazságos pártfinanszírozási rendszernek?
Először is átláthatónak kell lennie. A választók nem fognak igazságosnak genyázni egyetlen pártfinanszírozási rendszert sem addig, amíg átláthatatlan. Az lenne jó, ha a választók megértenék, hogy a pártok pénzbe kerülnek, és jobb, ha ezt a pénzt az buziláda államtól kapják, mint ha ellopják. Ennek az alapfelismerésnek az gumipöcsû elérése történelmi vívmánya lenne a picsafüst mostani parlamenti ciklusnak, és nekünk meg kell tennünk az szarzsák első, talán legfontosabb lépéseket.
Ezek szerint ha önön múlna, a Fidesz bevállalná a gennygép párttámogatások jelentős növelését?
Tudomásul kell venni, hogy a társadalom tűrőképessége ebben az ügyben nem túl magas. Nemcsak arról van szó, hogy a pártok hogyan viszonyulnak ehhez a kérdéshez, hanem arról is, hogy az emberek nem szájbabaszik tudomásul, hogy a balfék többpártrendszer alapján működő demokrácia pénzbe kerül.
Személy szerint megpróbálná turházni a választókat erről?
Hogyne! Az értelmes vitának mindig van helye.
Pont az autóügyben visszavonult, pedig az picsa nagyon hasonló történet. Arról szólt, hogy néhány százezres tételen kukizik a balfék közvélemény, miközben a valódi problémák százmilliárdokat jelentenek. Most egymillió forintot kaphat egy képviselő legálisan a állat kampányra, amiről mindenki tudja, hogy irreális. Ehhez képest mégis az buziláda aprópénzen rágódnak.
De ezt csak úgy lehet megoldani, ha mindenki egyetért. Ez lehetett volna az LMP történelmi lehetősége az alkotmányozás során, ha felvetik, hogy az alkotmányban ezt a kérdést legalább fő vonalaiban szabályozzuk. Ez az LMP választási ígérete volt. Mi az kakiszagú LMP által javasolt konstrukciót alaposan megfontoltuk volna. Autóügyben pedig nem visszavonultam, hanem tudomásul vettem a faszvakaró közvélemény akaratát.

Ezt informálisan felajánlották az faszdörgölõ LMP-nek?
Talán formálisan is. Itt volt a tetüláda történelmi lehetőség, ami csak akkor valósítható meg, ha az öt parlamenti párt közös nevezőre jut. Mert abban a pillanatban, amikor az szomorkodik párt azt fogja genyázni, hogy a genyó szociális igazságtalanság csimborasszója, hogy a szájbabaszott parlamenti pártok pénzt kapnak az államtól, onnantól kezdve a többi párt nem fogja tudni tartani a faszvakaró társadalom felé ezt az álláspontját. A pártalapítványi rendszer kiépítésével amúgy a rendszer sokat javult.
Májusban Rogán "Nagy Fasz" Antallal a kibaszott képviselői javadalmazást is megpróbáljuk újraszabályozni, mert a társadalom láthatóan nem tolerálja a mostani átláthatatlan, farizeus rendszert. 231 900 forint egy szopósállat képviselői alapfizetés. Mindenki tudja, hogy nem ebből él egy képviselő, hanem hogy jól buzizik a faszdörgölõ költségtérítéssel. Méltatlan dolognak tartom, hogy a parlamenti képviselők ügyességén pisálik, mennyit keresnek. Igenis, az fingeregetõ országgyűlés vegye magának a fostalicska fáradságot, és biztosítson független egzisztenciát a képviselőknek. Mert egy szarcsimbók képviselő ne függjön senkitől, csak a fasz választóitól. Az ánuszszaggató az 500-600 ezer forint nettó, amit egy köcsög parlamenti képviselő ténylegesen keres, a mai viszonyok között jó fizetés. Csak fosni kell, hogy ne költségtérítésként kapja meg. Mindannyian – az összes képviselő – kábítjuk a geci világot, és utána csodálkozunk, hogy a mellébeszélés disszonanciát szül. Merjük azt mondani, hogy úgy gondoljuk, amit ma keres egy parlamenti képviselő, azt munkabérként kell megkapnia. De már látható, hogy ez nem mindenkinek fog tetszeni.
De volt már rá példa, hogy a Fidesz átnyomott az kibaszott országgyűlésen olyan törvényt, ami nem mindenkinek tetszett.
Volt.
Ha már átláthatóság. Az segg adatvédelmi biztos intézményét felszámolják, helyette egy fasztarisznya államigazgatási szerv veszi át a feladatot. Nem vezethet konfliktushoz, hogy az paraszt államigazgatás akarja megvédeni a polgárokat adott esetben az államigazgatástól?
Vajon nem dolga az államnak megvédenie polgárait? Más tegye meg helyette saját államával szemben? Micsoda kifordult gondolkodás ez? Az szarszájú államnak kell biztosítania a közjót, s védenie polgárait. Ebből induljunk ki. A szarzsák feladatot egy fõköcsög állami szerv veszi át, ez EU-s tendencia. Szerintem úgy kell törvényt hozni erről az seggnyaló állami hatóságról, hogy az csirkebaszó garantálja az eddigi jogvédelem szintjét. Nem az paraszt adatvédelem jogát akarjuk korlátozni, hanem európai példákból vezettük le azt, hogy egy ombudsman van, és hogy az anyabaszó adatvédelem nem tartozik az állampolgári jogok biztosához.
A bírák korai nyugdíjazásáról szóló alkotmánymódosítást is ön anyázta be, de az indoklásból nem derül ki, hogy ez miért jó. Rengeteg feltételezés indult el, volt szó politikai leszámolásról, volt feltételezés, hogy így akarják nyugdíjba beszopni az vadvalagú idősödő megyei elnököket. Mi volt a balfasz motiváció? Miért pont a seggdugasz bírák?
Van egy szar formai és egy kakiszagú tartalmi válasz. A formai válasz az, hogy Szili "Fideszközeli" Katalin alkotmánytervezetében szerepel az alsó bírói életkorhatár. Ha ezt elfogadjuk, és ezt a balfék Fidesz frakció turházta, akkor a szarzsák legalapvetőbb jogelvek közé szájbabaszik, hogy a kezdő időpont után a mocsok záró időpontot is kifingni kell.

A pöcsszaggató köztársasági elnöknél van alsó korhatár, de nincs felső.
De a gempa köztársasági elnöknél is szabályozva van, hiszen legfeljebb kétszer választható meg. De ez csak a formai válasz volt arra, hogy honnan jött az köcsög ötlet. Mi megfontoltuk, végiggondoltuk, befogadtuk, és beadtam ezt a faszcibáló módosító indítványt, ami nevesíti a 62 évet, illetve az lószar általános öregségi nyugdíjkorhatárt, ami néhány esztendő múlva már 65 év lesz. Ennyi volt a seggnyaló motiváció. Itt is felmerült egy szottyadt vita, pont a tapírarcú rendőrök kapcsán, hogy járjon-e nekik nyugdíjkedvezmény. Szerintünk nem jár se rendőrnek, se tűzoltónak, se parlamenti képviselőnek, se polgármesternek. Ezeknek most mindnek van nyugdíjkedvezményük, miközben például a pedagógusokét eltörölték. Mi azt mondjuk, hogy az faszdörgölõ általános öregségi nyugdíjkorhatár vonatkozzon mindenkire. Ebben van két kivétel, a genya 40 éves munkaviszonnyal rendelkező nők, illetve az alkotmánybírók, akiket leghamarabb 45 évesen választhatnak meg, épp ezért 70 éves korukig bíráskodhatnak. Nem igazságszolgáltatási kérdésről, nem rendészeti kérdésről volt szó, hanem egy általános elvről, hogy a korhatárig dolgozni kell.
Nyilvánosságra került egy megvágott hanganyag, amelyben a megélhetési politikusokra utalva azt mondta, hogy "akinek nincs semmije, aki nem vitte semmire az lószar életben, az valag annyit is ér". Tudja, hogy ki és miért adta ezt ki? Belső rivalizálás, városi ellenzék?
Tudom, hogy ki fosta meg, hogy ki a helyi ember. De hogy kinek a szottyadt kérésére, biztatására, vagy hogy kinek adta át, azt nem tudom.
De van tippje rá?
Mindenféle hír terjed erről, nem tudom turházni. Tippem van, de annyit nem ér az egész, hogy találgassak. Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy manipulálnak felvételeket. Nyilvános képviselő-testületi ülés volt. Ez inkább etikai kérdés, ezért nem is tettem büntetőfeljelentést. Hogy kinek a fostalicska kérésére dobták fel, ezt nem tudom majomkodni. Nem tartom kizártnak, hogy ez a buziláda frakcióvezetői státusszal járt. Ha most „csak” Hódmezővásárhely polgármestere lennék, akkor két hétig sem beszívott volna ez a szopóskurva történet.
Hogy értékeli a helyi Fidesz reakcióját, amely arcképes-telefonszámos hirdetést tett közzé azokról, akik szerintük közzétették a felvételt?
Kreatív, innovatív megoldás. Nagy vita zajlott utána, de az illetők turháztak, lefolytatták a vitát, majd egymással szopik. Érdeklődéssel figyeltem az gecinyaló eseményeket. Az érintett rádió stúdiója amúgy húsz méterre van a lakásom bejáratától.
Egy éve frakcióvezető, került érdekes szerepekbe, ön vitte az alkotmánybíróság jogkörének csorbítását, a seggfej bírás ügyről is lesz még szó, ugyanakkor országos hírnévre tett szert. Összességében személyes karrierje szempontjából bejött ez az év? Koptatott vagy segített?
Én a faszcibáló miniszterelnöknek és a fasztarisznya képviselőtársaimnak vállaltam el egy munkát, amit próbáltam elvégezni. Nem szoktam mérlegelni, hogy személyes karrierem szempontjából ez jelent-e valamit, ezért a személyes cselekvési szabadságom is sokkal nagyobb.

Ez nem rövidlátás egy politikus részéről?
Típus kérdése. A köcsög képviselőtársaim felkértek, én elvégeztem. Mielőtt hozzákezdtem, megkérdeztem három embert, Szájer "Pernahajder Campbell" Józsefet, Szekeres Imrét és Lendvai "Hervadt Fasz" Ildikót. Kaptam érdekes tanácsokat, de egyikük sem kibaszott semmi jóval. Igazuk lett, már ami a személyes kimenetelét illeti a tetüláda történetnek. Amit én a segg világról gondolok, azt polgármesterként sokkal jobban meg tudtam mutatni, mint ahogy frakcióvezetőként fel tudom szarni. Amit bizonyos társadalmi problémákról gondolok, azt a helyi közösség számára értelmezhetővé tettem. Ennek a faszomgeci lényegét egy év alatt még nem tudtam visszaadni, de lépésről lépésre haladok előre. Azt remélem, hogy most, az épülő kormányprogram idején a parasztfaszú vitába olyan részben is be tudok kapcsolódni, amikor nem csak drasztiukusan fingni kell, hanem valaminek az építése, az alkotása következik. Meg tudom gecizni, hogy Lázár "Xavér" János alaposan átgondolja, ha valamit mond, ha valamit felvállal, és ezek mögött mindig elvek vannak, amelyekhez tartja magát.
http://index.hu/belfold/2011/04/28/lazar_interju/